KISAH SEORANG KAWAN

Rasa nak luahkan rasa kat sini tentang seorang kawan.

Dia satu sekolah dengan saya. Tapi masa sekolah tak ada rapat sangat. Berkawan biasa. Mungkin sebab kami bukan duduk satu kelas. Jumpa selisih bahu, selalu bertegur sapa.

Orangnya suka ketawa, happy go lucky sokmo. Suka bergurau.

Berkawan baik sejak mula-mula kerja di bandar Kuala Terengganu. Kerja pon bukan satu tempat kerja.  Dia di kedai Pasar Besar Payang, saya di sebuah firma percukaian di Jalan Tok Lam. Tapi kami selalu berjumpa masa time balik kerja. Sama2 naik bas mini.

Seorang kawan yang jujur. Cakap pon terang-terang. Tapi tidak menyakitkan hati. Orangnya boleh tahan lawa. Ramai peminat jugak lah.
( Sekarang terbayang-bayang suasana Kesibukan di stesen bas di masa itu)

Saya senang berkawan dengan dia ,sebab jujur. Bercakap tidak meninggi diri. Pemurah. Kelakar pon ada.

Suka dengar dia berceloteh tentang kehidupan dia. Saya seorang pendengar yang baik. Boleh berkongsi masalah. Saya boleh jadi seorang penasihat yang bagus. Eh! Eh! Perasan ke? Tapi betul. Lebih2 lagi dalam urusan kewangan.

Sekarang dia adalah kawan yang paling dekat dengan saya. Sembang dengan dia boleh hilang masalah sekejap.

Dia pon sokong bisnes saya. Dia jadi customer saya. Beli alfalfa untuk kesihatan dalaman wanita dan resdung.

Sedih jugak sekarang dia ada masalah. Sebab dia seorang kawan yang jujur, yang baik hati, yang boleh gelak sakan dengan saya. Saya tidak teragak-agak nak bantu dia sekadar mampu.

Saya tulis tentang kawan saya ini, bukan untuk dia baca. Sebab dia tak ada FB. Kalau ada fb pon, kami tak friend kot. Sebab dia tak pernah like  post-post saya. Mmmm macam pelik kan?

Ahhaaa.. tak ada apa yang nak dicerita,
Tapi hati tetiba ingat dia.

Semoga persahabatan kami kekal selamanya.    
Aamiin.

#20StepIncome4Angka
#GelombangShaklee

Comments

Popular posts from this blog

KENAPA TAPAK KAKI SAKIT BILA PIJAK LANTAI DI WAKTU PAGI

8 JENIS MAKANAN BANTU ATASI SAKIT SENDI LUTUT

HEALING CRISIS