PENTING PROTEIN KEPADA IBU HAMIL

Mengapa protein penting kepada ibu hamil?

1. Sumber Tenaga
Protein membantu ibu mendapat kalori yang membantu memberi tenaga kepada ibu untuk menjalankan aktiviti harian dengan normal dan lancar.

2. Pembentukan Janin
Protein adalah sumber utama dalam proses perubahan janin dari darah ke daging, sehinggalah pembentukan otak, kulit, otot dan lain-lain organ.

3. Pembinaan Darah
Darah Putin dan merah terjadi juga adalah has dari protein. Ibu yang mengalami anemia, BC besar kemungkinan kekurangan protein.

4. Air ketuban
Kekurangan air ketuban boleh menyebabkan bayi meninggal. Pastikan protein yang siannya oleh ibu ham mencukupi supaya tidak terjadi masalah kekurangan air ketuban semasa proses hamil.

5. Penguat Tulang
Protein membantu penyerapan zat besi dan kalsium untuk tulang ibu hamil tetap kuat sepanjang kehamilan. Ia juga membantu tulang bayi membentuk dengan normal dan kuat.

Bagaimana mahu dapatkan protein yang berkhasiat dan berkualiti?

Shaklee dengan rasa prihatin kepada keperluan ibu hamil, telah menyediakan ESP ( Energy Soy Protein), iaitu satu minuman soya non-GMO yang membekalkan protein yang berkualiti tinggi dan berkhasiat untuk keperluan ibu dan janin.

Non- GMO bermaksud bahan yang tidak diubah secara genetik atau bahasa mudahnya bahan makanan yang tidak dicampur dengan bahan kimia yang boleh memudaratkan kesihatan.


ESP dilengkapi 9 asid amino penting yang diperlukan oleh badan. Asid amino ini tidak boleh dihasilkan oleh badan. Ia hanya boleh didapati daripada diet harian.  Oleh yang demikian ibu hamil tidak perlu risau, dengan segelas ESP setiap hari, ibu hamil sudah dapat bekalan asid amino yang lengkap.

Selain itu, ESP mempunyai Glisemik Index (G.I) yang rendah yang mana dapat melambatkan ia menukar kepada glukosa ke dalam darah. Dengan itu ia dapat menghindarkan ibu hamil dari risiko kencing manis.

Ibu-ibu boleh dapatkan ESP atau  Set Kehamilan ini melalui dengan saya. 

Boleh terus Whatsapp ke 019 963 4997 ( terus link ke Whatsap ) atau boleh terus membuat belian melalui Esell di bawah.  Hanya klik ESell ibu-ibu sudah boleh buat order dengan segera. 


Ibu-ibu boleh hubungi saya selepas membuat pembelian untuk dapatkan konsultasi  cara makan dan sebagainya. 
Saya menyediakan khidmat selepas jualan supaya ibu-ibu mendapat manfaat sepenuhnya dari produk ini. 

PENGEDAR SAH SHAKLEE
MAIZON DALIM
SID : 1187755



Comments

Popular posts from this blog

KENAPA TAPAK KAKI SAKIT BILA PIJAK LANTAI DI WAKTU PAGI

8 JENIS MAKANAN BANTU ATASI SAKIT SENDI LUTUT

HEALING CRISIS