MEALPLAN 7 DAY - DETOX BERSAMA SHAKLEE

Pada entry yang lepas saya ada kongsikan 3 jenis detox yang sangat penting untuk tubuh kita iaitu Detox Hati, Detox Darah dan Detox Usus. 

Istimewanya Set Detox Shaklee ini, ia dibawa bersama menu hidangan yang boleh kita amalkan untuk membantu program detox.  Menarik lagi bila Shaklee memperkenalkan 7-Day & 30-Day Detox Meal Plan.

Jom kita tengok apakah  7- Day DETOX Meal Plan itu.

 


Day 1 : FIBRE

Mulakan hari pertama dengan mengambil sayur-sayuran hijau dan salad supaya sistem penghadaman kembali normal.





Day 2 : SOUP

Hari ke-2 disusuli dengan sup sayur-sayuran supaya badan dapat menyerap khasiat-khasiat sayur ini untuk membantu badan menyingkirkan lemak yang tidak diperlukan.

Day 3 : COLORS

Hari ke 3 adalah hari warna warni dalam hidangan sayur-sayuran dan buah-buahan. Peranan campuran warna-warni ini adalah untuk mengaktifkan enzim DETOX untuk membuang toksin bagi mengelakkan kerosakkan teruk pada sel badan.



Day 4 : ENERGY

Hari ke 4, pengambilan protein dari buah-buahan/ fruit smoothie untuk memberi tenaga kepada badan.


Day 5 : VITALITY

Hari ke 5, masih meneriskan pengambilan protein seperti ayam/ikan tanpa lemak supaya dapat mengekalkan tumpuan / fokus pada minda dan kecerdasan fizikal. 




Day 6  : CARB

Hari ke 6, masa untuk menambahkan karbohidrat, iatu nasi.  Sangat penting untuk mengawal pengambilan karbohidrat ini kerana ia membantu kita mengawal berat badan dan juga kesihatanyang optimum.





Day 7  :  FRESH

Pada hari ke 7 ini, badan mula merasai kesegaran dan tubuh rasa ringan.  Toksin disingkirkan dari mula hari pertama hingga keenam.  Badan lebih bertenaga dan kembali normal.  Pada ketika ini badan sudah dapat menerima nutrisi dengan baik. Pengambilan hidangan diteruskan seperti hari ke 6.









Jadual Pemakanan ini lebih berkesan diambil berset DETOX Shaklee.





Untuk dapat Set DETOX ini boleh contact saya, Pengedar Sah Shaklee. Sangat berbaloi. 


Maizon Dalim
019-963-4997
SID : 1187755

Comments

Popular posts from this blog

KENAPA TAPAK KAKI SAKIT BILA PIJAK LANTAI DI WAKTU PAGI

8 JENIS MAKANAN BANTU ATASI SAKIT SENDI LUTUT

HEALING CRISIS