SAYURAN DAN BUAHAN ANTI RADANG SENDI

Mulai sekarang saya akan cuba kurangkan makanan bergoreng dan makanan siap diproses seperti ayam goreng dan makanan sejuk-beku untuk kurangkan masalah keradangan sendi.

Bila kita jaga elak makanan bergoreng ini secara konsisten, ia boleh membantu memulihkan sistem pertahanan semulajadi badan.

Sekarang saya banyakkam lagi pengambilan sayur-sayuran dan buah-buahan dalam diet saya.

Atau alternatif jika rasa tak mampu makan 3- 5 sajian sayur dan 2-3 sajian buah-buahan dalam sehari, saya suka ambik vitamin C dan vitalea bagi mencukupkan nutrisi yang diperlukan badan.

Kawan-kawan yang ada sakit sendi, boleh elakkan makanan bergoreng. Tapi memang tak dapat dinafikan kita tak dapat elakkan, apapun  kita boleh kurangkan.






Saya Pengedar Sah Shaklee Kuala Terengganu dan Seluruh Malaysia.

SID No : 1187755
Maizon Dalim


Boleh lawati Blog saya untuk info kesihatan dan produk Shaklee.

Blog : maizondalim.blogspot. com
Facebook : Maizon Dalim
FB Page :Atasi Sakit Sendi dan Lutut

WhatsApp / Call / Mesej : 019-963-4997



Comments

Popular posts from this blog

KENAPA TAPAK KAKI SAKIT BILA PIJAK LANTAI DI WAKTU PAGI

8 JENIS MAKANAN BANTU ATASI SAKIT SENDI LUTUT

HEALING CRISIS